J'aime pas, j'adore!

Thursday, November 8, 2012

There isn't much I don't absolutely love in this pic : first off, the colored-step stairs, obviously. What a fabulous idea, a perfect "think outside the box" example, just as I like them... And then, against these vibrant pops of color, the old brick exposed walls that have been kept untouched as if they were telling the story of the building. Perfect. And the moodboard that seems to follow the staircase. All black and white. This is not a staircase, this is an ode to beauty. J'aime pas, j'adore!

Il n'y a en fait pas grand chose que je n'aime pas dans cette image. Commençons par ce camaïeu de marches d'escalier déclinées "à la Pantone". Quelle superbe idée déco qui sort des recettes traditionnelles. Et contre cette explosion de couleur, des murs de vieilles briques exposées ici et là, comme pour raconter l'histoire du vieux bâtiment. Jusqu'ici, c'est beau, on est d'accord.  Mais quand on rajoute le mur d'inspiration d'images en noir et blanc qui semble épouser la montée d'escalier, là c'est l'apothéose. Ce n'est plus une montée d'escalier, c'est un hymne à la beauté. J'aime pas, j'adore!


via



Labels: , , , ,

0 comments:

Post a Comment

AD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...