Do you Bloglovin'?

Wednesday, December 12, 2012

This post is in partnership with Bloglovin'.

Truth be told, I follow more than 200 blogs on a daily basis. And it's hard to organize your "likes' and inspiring ideas when you follow that many great blogs. So I use Bloglovin'. I've been using it for quite a while and prefer it to the Google reader interface. First, it organizes the blogs you have not yet read; once they're read, they're automatically archived for you; you can "like" a post and have the chance to go back to it because, as a bookmark, it is stored in a specific "like" folder. It's like having a personal assistant... Heaven, I tell you!
Thanks to the easy Bloglovin' platform, I've also been able to discover new blogs I would probably never come across otherwise, like this one, or that one.
On a more technical standpoint, Bloglovin' allows my favorite blog authors to count me as a "click" on their statistics {if I click on the post, I get redirected to the full blog post through the Bloglovin' platform} and if you are a blogger, you understand even more how crucial this technicality is. Many of us don't always comment on blog posts, but giving the extra "click" is another and easy way to help out your favorite blog.
So there, I say it : I am a bloglovin' kinda gal. What about you, do you Bloglovin'? Give it a try, you'll like it too, I am pretty sure. Come Bloglovin' with me! Oh, and if you too are on Bloglovin', please share your url below so I can follow you as well!



Je vous l'avoue, je suis près de 200 blogs par jour. Et il est difficile d'organiser ses coups de coeur et inspirations diverses quand on suit autant de blogs fabuleux. Alors, j'utilise Bloglovin'. Cela fait maintenant plusieurs mois que j'ai lâché Google reader pour Bloglovin'. Tout d'abord, Bloglovin' me permet d'organiser de façon claire les billets que je n'ai pas encore lus. Je peux les "aimer", auquel cas, ils sont organisés dans un fichier marque-pages "j'aime". Ceux qui sont lus sont automatiquement archivés. C'est un peu comme avoir un assistant personnel.
Bloglovin' m'a également permis de découvrir de nombreux blogs que je n'aurais très probablement jamais découvert autrement, comme celui-ci, ou encore celui-là
Autre petit plus technique : Bloglovin' permet à vos blogs préférés de comptabiliser votre lecture dans leurs statistiques et de compter vos "cliques" {si vous cliquez sur le billet, vous êtes redirigé automatiquement sur le blog en question via la plateforme Bloglovin'}. Et si vous êtes blogueur/ blogueuse,  alors vous comprenez l'importance de cette petite "technicalité". Nous sommes nombreux à ne pas laisser de commentaire sur nos blogs préférés, mais augmenter le nombre de "cliques" est aussi une façon simple d'aider les blogs qu'on aime. 
Alors je le dis haut et fort : je suis une Bloglovin' fan. Et vous alors? Vous utilisez Bloglovin' pour suivre vos blogs préférés? Pas encore, allez, essayez, vous allez aimer, j'en suis certaine! Oh, j'allais oublier, si vous êtes vous aussi sur Bloglovin', laissez donc un commentaire ci-dessous avec votre url Bloglovin' afin que je puisse vous suivre aussi!


Labels:

0 comments:

Post a Comment

AD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...